Škoda Auto dodala v prvním čtvrtletí zákazníkům 307 600 aut, což znamená meziroční pokles o 2,9 procenta. Prodeje ovlivnil pokles celkového trhu v Číně. Od ledna do března tam automobilka zákazníkům dodala 64 300 vozů, tedy o 19 procent méně než loni. Uvedla to v tiskové zprávě.

Prodeje Škody naopak rostly v západní Evropě, kde zvýšila odbyt o 5,8 procenta na 137 900 vozů, ve východní Evropě rostla o 12,5 procenta na 11 000 aut a v Rusku posílila o 9,1 procenta na 18 400 vozů. Ve střední Evropě se odbyt značky snížil o 6,6 procenta na 18 500 aut. V Indii prodej klesl o 7,8 procenta na 3900 aut.

Na domácím českém trhu prodej klesl o 13 procent na 22 000 aut. Největším evropským trhem zůstává Německo s růstem dodaných škodovek o 7,5 procenta na 48 000 vozů. Dvouciferný růst zaznamenala značka ve Francii, Nizozemsku, Dánsku a také v Srbsku, Bulharsku nebo na Ukrajině.

Nejprodávanějším modelem byla Octavia i přes pokles o 12,5 procenta na 92 500 aut. Následuje Fabia s poklesem o desetinu na 49 100 vozů. Odbyt třetího Rapidu poklesl o 13,8 procenta na 42 300 aut. Naopak prodej SUV Karoq se zvýšil o 109 procent na 35 800 vozů. Jeho většího sourozence Kodiaq si koupilo o 100 zákazníků méně. Následuje Superb s poklesem o čtvrtinu na 28 200 aut a Kamiq, který se prodává jen v Číně, si v prvním roce koupilo 12 300 lidí. Citigo si pořídilo 11 300 zákazníků.

Silné růstové impulzy letos očekává Škoda od nově vyvinutého kompaktního modelu Scala, který k prvním zákazníkům dorazí tento měsíc. Později letos se začne v Evropě prodávat městský crossover Kamiq. V plánu je i modernizace Superbu včetně uvedení hybridní verze nebo elektrické Citigo.

Škoda v současnosti nabízí devět modelových řad automobilů. V roce 2018 dodala zákazníkům celosvětově více než 1,25 milionu vozů. Do roku 2025 chce ročně prodávat dva miliony aut.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru