Škoda Auto dodala v prvním čtvrtletí zákazníkům 307 600 aut, což znamená meziroční pokles o 2,9 procenta. Prodeje ovlivnil pokles celkového trhu v Číně. Od ledna do března tam automobilka zákazníkům dodala 64 300 vozů, tedy o 19 procent méně než loni. Uvedla to v tiskové zprávě.

Prodeje Škody naopak rostly v západní Evropě, kde zvýšila odbyt o 5,8 procenta na 137 900 vozů, ve východní Evropě rostla o 12,5 procenta na 11 000 aut a v Rusku posílila o 9,1 procenta na 18 400 vozů. Ve střední Evropě se odbyt značky snížil o 6,6 procenta na 18 500 aut. V Indii prodej klesl o 7,8 procenta na 3900 aut.

Na domácím českém trhu prodej klesl o 13 procent na 22 000 aut. Největším evropským trhem zůstává Německo s růstem dodaných škodovek o 7,5 procenta na 48 000 vozů. Dvouciferný růst zaznamenala značka ve Francii, Nizozemsku, Dánsku a také v Srbsku, Bulharsku nebo na Ukrajině.

Nejprodávanějším modelem byla Octavia i přes pokles o 12,5 procenta na 92 500 aut. Následuje Fabia s poklesem o desetinu na 49 100 vozů. Odbyt třetího Rapidu poklesl o 13,8 procenta na 42 300 aut. Naopak prodej SUV Karoq se zvýšil o 109 procent na 35 800 vozů. Jeho většího sourozence Kodiaq si koupilo o 100 zákazníků méně. Následuje Superb s poklesem o čtvrtinu na 28 200 aut a Kamiq, který se prodává jen v Číně, si v prvním roce koupilo 12 300 lidí. Citigo si pořídilo 11 300 zákazníků.

Silné růstové impulzy letos očekává Škoda od nově vyvinutého kompaktního modelu Scala, který k prvním zákazníkům dorazí tento měsíc. Později letos se začne v Evropě prodávat městský crossover Kamiq. V plánu je i modernizace Superbu včetně uvedení hybridní verze nebo elektrické Citigo.

Škoda v současnosti nabízí devět modelových řad automobilů. V roce 2018 dodala zákazníkům celosvětově více než 1,25 milionu vozů. Do roku 2025 chce ročně prodávat dva miliony aut.