Pro větší část mikrovlnného mýtného systému, který nyní provozuje rakouská firma Kapsch, se patrně nepodaří nalézt nové využití. Konsorcium CzechToll/SkyToll, které pro příští desetiletí buduje na objednávku státu úplně nový satelitní systém, počítá s převzetím jen některých dílčích komponentů. Podle sdělení ministerstva dopravy nový dodavatel ve svém technickém řešení navrhl využití datového skladu, dohledového centra, jisté části hardwaru a softwaru, též několika desítek mýtných bran.

Jak pro HN upřesnil mluvčí nového provozovatele Miroslav Beneš, ze současných 275 mýtných bran umístěných na dálnicích a silnicích I. třídy použije CzechToll/SkyToll pouze "holé" ocelové konstrukce ze 49 bran. Ty budou využity ke kontrolní činnosti. "Vlastní mikrovlnná technologie je jednak zastaralá a jednak ji není dále možné provozovat bez součinnosti současného dodavatele, proto s jejím využitím nepočítáme," doplnil. Osud zbylých 226 bran je nejasný.

Zbývá vám ještě 60 % článku

Co se dočtete dál

  • Využije konsorcium CzechToll/SkyToll alespoň stávající palubní jednotky pro nákladní automobily?
  • K jakému účelu by se mohly stávající mýtné brány použít?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se