Zatímco ve výrobních provozech větších průmyslových firem se roboti objevují už řadu let prakticky běžně, v logistice ještě stále nejsou příliš standardními pomocníky. To se ale v Česku začíná měnit. Ukazují to výsledky soutěže Impuls Logistika, které byly ve čtvrtek vyhlášeny na odborné konferenci Zóna Logistika v Praze.
Ve skladech a továrnách se postupně začíná objevovat i nová generace přepravních robotů, která je schopna se "sama" učit. V některých logistických centrech sice už řadu let jezdí bezpilotní vozíky podle jednoduchých magnetických pásek na podlaze, když ale narazí na překážku, zastaví se. V jízdě nepokračují ani v případě, pokud se poruší vodicí linie. V posledních letech se ale vývoj rapidně zrychlil a k navigaci se začínají používat i laserové skenery a kamery, které dávají strojům nové možnosti.
Právě za využití nejnovějšího typu přepravního robota si odnesla cenu společnost Škoda Auta. Vozík od loňska přepravuje v závodě automobilky ve Vrchlabí převodovky mezi obráběcími centry a měřicím střediskem. Pomocí navigační technologie samostatně hledá cestu napříč závodem, aniž by k tomu potřeboval zvláštní úpravy okolních prostor. Když narazí na překážku, umí samostatně najít náhradní trasu.
Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:
- Mobilní aplikaci HN
- Web bez reklam
- Odemykání obsahu pro přátele
- On-line archiv od roku 1995
- a mnoho dalšího...
Byznys
Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?
Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.
Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.
Přihlásit se k odběru