V České databance rekordů Agentury Dobrý den je aktuálně zapsáno přes 10 tisíc údajů. Jde o paletu věcí od nejdelšího jablečného štrúdlu přes nejvíce žen v klobouku na společné fotografii po nejvíce kliků s partnerkou na zádech.

Podobné aktivity se dají "odsoudit" jako bizarní zápolení ve zbytečných věcech. Miroslav Marek, zakladatel Agentury Dobrý den, která je v Česku známá tím, že podobné rekordy zaznamenává, ale hájí tematiku kolem všemožných rekordů jako něco, co je úctyhodné a za čím je vidět velké lidské úsilí a snaha. "Co se někomu může zdát zvláštní, pro jiného je vrcholem a smyslem jeho mnohdy dlouholeté práce," říká Marek.

S mužem, který je jedním ze tří společníků Agentury Dobrý den, se potkáváme kde jinde, než ve městě rekordů v Pelhřimově. Tady je jeho království, byť doma je Marek momentálně v nedaleké obci Putimov, kde žije a kde také pravidelně nastupuje v místním pingpongovém oddíle v zápasech okresního přeboru. On říká "psí ligy". S Markem jsme si v dalším díle pořadu Endorfiny prošli to, co dnes dělá "Pejr" - jak se Pelhřimovu říká – "Pejrem", tedy stopy rekordů, a v Putimově vyzkoušeli, jak zdatným hráčem stolního tenisu patron českých rekordů a kuriozit je.

"Ročně zapíšeme kolem tří set nových údajů - rekordů a kuriozit. Každoročně pořádáme festival rekordů, tady na náměstí máme dvě sbírky s více než 500 exponáty, jež některé výjimečné počiny rekordmanů připomínají. Jsme firma na rekordy," představuje Marek svou zajímavou podnikatelskou činnost, která našla své místo na trhu hned po revoluci a slušně funguje už téměř 30 let. O rekordy je pořád zájem. Jednou z nových oblastí, které mohou být pak potenciálně i zajímavým byznysem, jsou pak firemní rekordy.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru