V Česku roste zájem o elektrokola. Podle srovnávače cen Heureka.cz se jich loni přes internet prodalo o desetinu více než předloni, kdy jich lidé nakoupili za víc než 100 milionů korun. Letos by trh s elektrokoly přes internet mohl vzrůst také o desetinu, sdělili zástupci portálu. Od začátku roku si lidé tuto kategorii prohlíželi proti loňsku dvojnásobně. Češi jsou za ně ochotní také utrácet vyšší sumy, ceny se podle Heureky plošně nezvedaly. Prodejci ale loni avizovali, že budou muset zdražovat.

"V době, kdy se elektrokola začala v Česku prodávat, se průměrná cena nejčastěji prodávaných elektrokol pohybovala kolem 28 tisíc korun," uvedla obsahová manažerka Heureky Alexandra Čermáková. Loni se už elektrokola nejčastěji prodávala za zhruba 33 tisíc korun, letos lidé nejčastěji vyhledávají zboží za více než 40 tisíc korun. Nejpopulárnější jsou značky Leader Fox, Crussis a Apache.

"Pro dvě třetiny zákazníků je při výběru elektrokola nejdůležitější typ kola, respektive jeho určení, a až potom následuje jeho cena," dodala Čermáková. Nejoblíbenější jsou podle ní horská a trekingová kola do terénu.

V roce 2018 vzrostl obrat trhu s elektrokoly na internetu zhruba o desetinu oproti předchozímu roku a podobně by tomu mohlo být i letos. "Očekáváme, že trend růstu obratu elektrokol bude letos pokračovat podobně jako loni," uvedl srovnávač. Pro zvyšování zájmu o ně vidí dvě příčiny. "Růst zájmu o elektrokola je kromě toho, že se o nich hodně mluví, spojený také s tím, že se výrazně rozšiřuje také jejich nabídka," uzavřela Heureka.

Jednatel společnosti ekolo.cz Jakub Ditrich loni uvedl, že elektrokola by letos měla na českém trhu zdražit alespoň o pětinu. Důvodem je loňské zavedení antidumpingových opatření na dovoz elektrokol z Číny do EU.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru