Největšímu výrobci sportovního oblečení a obuvi na světě, společnosti Nike, vychází sázka na on-line prodej, velký zájem mají zákazníci také o nové modely bot Jordan nebo Air Max. I díky tomu začíná americká společnost opět vydělávat. Zatímco loni na konci třetího účetního kvartálu oznámil Nike čistou ztrátu 921 milionů dolarů, letos za stejné období vydělal 1,1 miliardy dolarů.

Tržby americké sportovní značky vzrostly o sedm procent na 9,61 miliardy dolarů. Firmě se daří především v Číně, kde prodeje rostly téměř o čtvrtinu. Dvouciferný růst zaznamenal Nike také v Jižní Americe, Africe nebo Evropě. "V Číně zaznamenáváme úžasně rychlý růst, stále jsme ale daleko pod dlouhodobými možnostmi na tomto trhu," řekl finanční ředitel společnosti Andy Campion.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru