Z prodeje automobilů značky Škoda Auto má německý koncern Volkswagen nejvyšší marže, přesto mají zaměstnanci českého výrobce aut stále výrazně nižší mzdy oproti svým kolegům v Německu. V rámci právě probíhajícího kolektivního vyjednávání se jim chtějí tuzemští odboráři přiblížit. "Nejsme mzdově tam, kde je Volkswagen nebo Porsche. Zatím ale máme menší cíle. Chceme v rámci koncernu vyhrát východní ligu. A postupně chceme prorazit i západní zónu. To se nám již podařilo v Portugalsku," říká v rozhovoru pro HN odborářský předseda Jaroslav Povšík.
Zatímco loni touto dobou odboráři hrozili Škodě Auto stávkou, pokud firma nepřistoupí na dvouciferný růst mezd, letos je vyjednávání o poznání klidnější. Automobilka potřebuje ve velkém investovat. Jen v příštích čtyřech letech plánuje vynaložit zhruba dvě miliardy eur (přes 51,3 miliardy korun). Aby se firmě výrazně nepropadl zisk, chystá úsporná opatření. To bude spočívat v omezení počtu modelových variant, čímž chce od roku 2020 automobilka ušetřit 13 miliard korun ročně.
Co se dočtete dál
- V článku se dále dočtete:
- Jaký růst mezd škodováčtí odboráři požadují? Čím se jejich požadavky liší od předchozích let?
- Jak se mzdy zaměstnanců Škodovky zvyšovaly v minulosti?
- A do kdy by odbory se Škodovkou mohly dojít k dohodě?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Nově všechny články v audioverzi