Absolutním vítězem v soutěži ShopRoku 2018 se stal internetový prodejce Notino.cz. Jeden z největších českých on-line obchodů, který nabízí parfémy a kosmetiku, vyhrál tuto kategorii už potřetí za sebou. O vítězství rozhodly dotazníky spokojenosti, jenž vyplňují zákazníci e-shopů po celý rok. "České e-shopy si drží úroveň kvality velmi vysoko – a zákazníci to umí ocenit. V loňském roce vyplnili přes 4,2 miliony dotazníků spokojenosti," říká Jan Kriegel, šéf zákaznické podpory pro e-shopy internetového srovnávače cen Heureka. Právě ta e-shopovou soutěž pořádá.

Notino vyhrálo Cenu kvality a také Cenu popularity i v kategorii Krása a zdraví. Internetový obchod založil v roce 2004 podnikatel Michal Zámec. Původně e-shop fungoval pod názvem Parfums.cz a prodával pouze parfémy. Postupně však rozšířil svou nabídku také na kosmetiku nebo doplňky. Notino působí ve 22 zemích a patří k jedněm z největších e-shopů ve své kategorii v Evropě. Loni měla firma obrat 8,4 miliardy korun, což znamená meziroční růst o 18,5 procenta.

V dalších kategoriích si cenu kvality odnesl třeba obchodní dům Eva.cz, e-shop Kupkolo.cz nebo SpokojenyPes.cz.

ShopRoku oceňuje také nejoblíbenější e-shopy, za které uděluje Cenu popularity. Tu letos, stejně jako loni, vyhrál prodejce Onlineshop.cz. Obchod, který prodává elektroniku, hobby nářadí nebo sportovní potřeby, získal nejvíce hlasů zákazníků. "Zde rozhodují sympatie k e-shopu a loajálnost zákazníků," doplňuje Kriegel z Heureky.

Onlineshop.cz provozuje společnost Shop Trading. Jejím jednatelem je Martin Dvorský. Podle výroční zprávy společnosti se v roce 2017 Shop Trading oddělila od firmy HP Tronic. V tomto roce měla firma čistý obrat přes 358 milionů korun, v roce 2016 to bylo přes 291 milionů korun. Onlineshop.cz má dvě kamenné výdejny, sídlo a sklad má v Semilech. V dalších kategoriích si zákazníci oblíbili například Lidl-shop.cz nebo MegaKnihy.cz.

Cenu za nejoriginálnější e-shop letos dostal obchod Babickarstvi.cz, který prodává dárky pro seniory a rodiny. "Do Ceny Heureky bylo letos nominováno přes 800 zajímavých e-shopů, které nabízí netradiční, originální produkty nebo za sebou mají zajímavý příběh či sociální přesah," popisuje podmínky udělení ceny Kriegel z Heureky. O vítězi rozhodují odborníci z české e-commerce.

Počet internetových obchodů v Česku roste. V loňském roce jich bylo přes 43 tisíc, o rok dříve přes 40 tisíc. Nejčastěji prodávají elektroniku, vybavení pro dům a zahradu nebo oblečení. Za rok 2018 utratili Češi v on-line obchodech 135 miliard korun, šlo o 17procentní nárůst. Podle údajů srovnávače Heureka zákazníci nejčastěji za objednané zboží platí dobírkou nebo při osobním převzetí.

ShopRoku 2018 Cena kvality

ShopRoku 2018 Cena popularity

ShopRoku 2018 Cena Heureky

Absolutní vítěz

Notino

Absolutní vítěz

ONLINESHOP.cz

Babickarstvi.cz

Elektro

tipa.eu

Elektro

ONLINESHOP.cz

Elpida.cz

Výpočetní a telekomunikační technika

GIGAPRINT.CZ

Výpočetní a telekomunikační technika

CZC.cz

Oveckarna.cz

Móda a doplňky

Altisport

Móda a doplňky

Astratex.cz

 

Krása a zdraví

Notino

Krása a zdraví

Notino

 

Dětské zboží

MN-modelár

Dětské zboží

feedo.cz

 

Auto-moto

Autodily-Cardo.cz

Auto-moto

Pneumatiky.cz

 

Sport a fitness

kupkolo.cz

Sport a fitness

FITNESS4U.cz

 

Dům a zahrada

Semínka-Chilli.cz

Dům a zahrada

SIGMAshop.cz

 

Bydlení a design

www.textil-jimi.cz

Bydlení a design

Online koupelny

 

Hobby

SpokojenyPes.cz

Hobby

MojeGalanterka.cz

 

Zábava a volný čas

Knihy Dobrovský

Zábava a volný čas

MegaKnihy.cz

 

Erotické zboží

e-kondomy.cz

Erotické zboží

RuzovySlon.cz

 

Obchodní domy

EVA.cz

Obchodní domy

Lidl-shop.cz

 
Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru