Zaměstnanci největší české automobilky měli loni posvícení hned dvakrát. Jednak na Vánoce, kdy jim firma vyplácí vysokou odměnu (loni to byly dvě třetiny mzdy a k tomu dvanáct tisíc korun), ještě vydatnější nadílku ale dostali už na jaře. Tehdy inkasovali bonusy plynoucí z čerstvě uzavřeného vyjednávání o nárůstu mzdy. Velká většina zaměstnanců pracujících na plný úvazek tak měla v květnu na výplatní pásce částku přesahující sto tisíc korun. Hrubého, samozřejmě. Stát si z takové výplaty tedy velký kus ukousne na daních a pojištění, ale i tak si v Mladé Boleslavi přišli na své.

Ani zbytek roku nebyl pro škodováky vůbec špatný. Průměrná mzda přes 50 tisíc korun, dosažená díky meziročnímu nárůstu o 12 procent, mluví za vše. To jsou peníze, o kterých si průměrný Čech, ale i typický obyvatel oblastí, kde automobilky působí, může nechat zdát.

Jenže škodováčtí odboráři se nesrovnávají s tuzemskými podmínkami, ale s kolegy v německých závodech. Tím jarní 57tisícový bonus trochu ztrácí na lesku, vždyť koncernoví kolegové ve Wolfsburgu a v dalších německých závodech inkasovali skoro dvojnásobek a letos to bude v přepočtu 122 tisíc korun. Přitom zisk mateřské značky VW loni klesl, v prudkém kontrastu se Škodou, která zažila rekordní rok.

Zbývá vám ještě 60 % článku

Co se dočtete dál

  • Co je při licitování mezi odbory a automobilkou nejdůležitější, kdo si ve střední Evropě vydupal největší přidání a koho koncern VW platí nejhůře?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se