Tržby brněnského prodejce letenek Kiwi.com loni pokračovaly v rychlém růstu a dosáhly 30,9 miliardy korun, což je téměř o 13 miliard více než v roce předchozím. Na konferenci Innovation In Aviation to řekl David Petrovič, který vede oddělení pro spolupráci s distributory, oznámil webový portál časopisu Euro.
Zisk zatím společnost nezveřejnila, přes rostoucí tržby v předchozích letech klesal. V roce 2017 činil 78 milionů korun. Společnost v posledních měsících uzavírala řadu strategických partnerství, aby se dostala na další trhy, za klíčovou považuje generální ředitel a zakladatel Oliver Dlouhý především Čínu.
Dlouhého firma v současnosti poskytuje letenky zhruba 500 aerolinek po celém světě. Nabízí i kombinaci letů nespolupracujících linek a dává cestujícímu garance v případě, že nestihne návazný let. Denně Kiwi.com registruje zhruba 90 milionů vyhledávání, uvedlo v prosinci. Na celosvětovém prodeji letenek má podíl zhruba dvou promile.
Dlouhý se postupně snaží, aby firma nenabízela pouze letenky, ale poskytovala komplexní služby v cestovním ruchu včetně nabídky jízdenek na další druhy dopravy. Vznikla v roce 2012, v současnosti má okolo 2400 zaměstnanců. Čas od času se objeví spekulace o prodeji firmy nebo její části investorům.
Byznys podle HN
Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?
Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.
Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.
Přihlásit se k odběru