Provozní zisk německého automobilového koncernu Volkswagen, jehož součástí je mladoboleslavská Škoda Auto, se loni zvýšil pouze o 0,7 procenta na 13,92 miliardy eur (asi 357 miliard korun). Vyplývá to z předběžných údajů, které firma v pátek zveřejnila. Na vině byly dozvuky dieselové aféry a nová metodika měření emisí WLTP. Výsledek zaostal za odhadem analytiků, kteří očekávali provozní zisk 14,53 miliardy eur.

Skupina Volkswagen loni zvýšila dodávky automobilů zákazníkům o 0,9 procenta na 10,8 milionu vozů. Tržby společnosti loni vzrostly o 6,3 miliardy na 235,8 miliardy eur.

Kromě nákladů na řešení dieselové krize, které se loni vyšplhaly na 3,2 miliardy eur, se firma potýkala s problémy ohledně nového testování výfukových plynů a novými spotřebitelskými testy, kvůli kterým se k zákazníkům několik měsíců nemohlo dostat několik modelů dceřiných značek Porsche a Audi.

Zvláště ve druhé polovině roku se pak přidaly problémy na nejdůležitějším trhu společnosti - v Číně. V letošním roce počítá šéf koncernu Herbert Diess s ještě silnějšími tlaky na zásadních trzích. Firma nicméně zvýší letošní dividendu na 4,86 eura z loňských 3,96 eura.