Tomáš Čupr stál v minulosti za rozjezdem disruptivních e-commerce projektů Slevomat nebo Dáme Jídlo, před pěti lety pak založil dnes lídra trhu on-line nakupování potravin v Česku Rohlík.cz.

Loni firma poprvé vydělala na úrovni provozního zisku EBITDA. "Letos bych byl zklamaný, kdyby provozní zisk EBITDA nepřekonal 100 milionů korun," říká v rozhovoru pro HN Čupr.

Aktuálně jde na trh hledat investory, kteří dalšímu rozvoji této služby mohou pomoct. Čupr z role hlavního akcionáře Rohlíku a jeho ředitele vydá v nejbližších dnech dluhopisy za stovky milionů korun.

Jak velká emise dluhopisů to vlastně bude?

Můj vehikl Rohlík.cz Finance emituje dluhopisy ve výši 777 milionů korun. Výnos dluhopisu je 6,6 procenta se splatností čtyři roky.

To je nějaký skrytý symbol?

Snažili jsme se vyvážit únosné zajištění a úměrně k tomu výši emise. Ručení, které jsem byl ochoten poskytnout, se optimálně pojí s výší zhruba 750 až 800 milionů korun, a když jsme to probírali, někdo zahlásil, tak půlka 775. Mně pak přišlo lepší 777. Někdy si v byznysu prostě chcete hrát.

Jaký je důvod vydání dluhopisů?

Mám ambici, respektive možnost koupit dalších 15 procent Rohlíku, což by mě posunulo k vlastnictví podílu někde kolem 75 procent. Nový kapitál by pak mohl posílit plány Rohlíku z hlediska akvizic nebo organického rozvoje.

Tomáš Čupr si jde půjčit od investorů stovky milionů na zvýšení podílu v e-shopu Rohlík a další expanzi

 

Zvažovali jste víc možností toho, jak nový kapitál do firmy dostat?

Dluhopisy se ukázaly lepší než jakékoliv jiné externí financování. A věřím, že máme investorům co nabídnout. První zájem o investici do naší emise už registrujeme. Pro kvalifikované investory spustíme možnost investice od 31. ledna ve výši od tří milionů korun výše. Pro ČNB připravujeme ke schválení prospekt a pak investici nabídneme i drobnějším investorům s vkladem od 10 tisíc korun. To by se mohlo stát v následujících týdnech. Pomáhá nám s tím J&T Banka, která je pověřena i prodejem té emise.

Co je to, co trhu nabízíte. Proč do vás investovat?

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru