Skupina autobazarů AAA Auto loni zvýšila prodej ojetých aut o desetinu na rekordních 83 tisíc. O 4000 vozů tak překonala dosavadní nejlepší prodejní výsledek z roku 2007. V Česku skupina prodala 50 tisíc automobilů. V Polsku síť loni zvýšila odbyt o polovinu na více než 9000 aut. Uvedla to v pondělí v tiskové zprávě.

"Překonali jsme dosavadní rekord z roku 2007, kdy jsme ve středoevropském regionu prodali 79 tisíc vozů. Za rok 2018 to bylo téměř 83 tisíc, a to je i vzhledem k postupně zpomalujícímu růstu ekonomiky velmi dobrý výsledek. Oproti loňsku jsme celkově rostli zhruba o desetinu, z toho v nejvíce v Polsku, o 53 procent," uvedla generální ředitelka Aures Holdings, která AAA provozuje, Karolína Topolová.

Prodej v polských pobočkách AAA podle Topolové roste kontinuálně každý měsíc. V roce 2018 skupina na polském trhu prodala 9254 ojetých automobilů, tedy o 3000 více než v roce 2017. Nyní má AAA Auto v Polsku osm poboček, v rámci celé skupiny pak 46.

Jednoznačně nejoblíbenějším vozem se stala v autobazarech AAA Škoda Octavia. V ČR a na Slovensku obsadila s přehledem první místa, v Polsku a Maďarsku obsadila třetí, respektive čtvrtou pozici. Na dalších místech skončily v Česku a na Slovensku Škoda Fabia a Volkswagen Passat. V Polsku Fabia obsadila čtvrtou pozici, naproti tomu v maďarské první desítce se tento automobil vůbec nevyskytuje.

Vozy hatchback potvrdily oblibu u českých zákazníků a pro rok 2018 se staly nejčastěji zvolenou možností, po které sáhlo 33 procent řidičů. Zájem o vozy kombi vzrostl o osm procent, a získaly tak podíl 28 procent. Celkem 51 procent aut se prodalo s benzinovým pohonem. Zájem o diesely ale meziročně vzrostl o 8,5 procenta. Auta s manuální převodovkou si koupilo 84 procent zákazníků.

Celkový počet zákazníků skupiny za posledních 26 let dosáhl do konce roku 2,2 milionu. Počet zaměstnanců se vyšplhal na 2500. Denní nabídka na všech trzích zahrnuje přes 16.500 vozů. Aures Holdings vlastní britsko-polský investiční fond Abris Capital Partners.

 

Související