Češi nakupují vánoční dárky stále častěji na internetu. Od října do 23. prosince zákazníci utratili v e-shopech 45 miliard korun. Nejdůležitější sezona roku pro on-line prodejce tak trhala rekordy. O rok dříve v této době Češi nakoupili za 38 miliard korun, v roce 2016 asi za 32 miliard.
Loňská útrata za dárky tvoří více než třetinu odhadovaného celkového obratu on-line obchodů za celý rok 2018. Asociace pro elektronickou komerci (APEK), která sleduje trh, zatím počítá s celkovými tržbami 133 miliard korun. "Předpokládáme, že v konečných hodnotách dosáhly české internetové obchody ještě větších obratů. Růst bude v řádu maximálně jednotek procent," říká Jan Vetyška, šéf APEK, s tím, že finální čísla asociace zveřejní v nejbližších dnech. Podle odhadů společnosti Shoptet, na jejíž platformách funguje asi 16 tisíc českých on-line obchodů, by celkový obrat e-commerce za rok 2018 měl dosáhnout téměř na 140 miliard korun.
Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:
- Mobilní aplikaci HN
- Web bez reklam
- Odemykání obsahu pro přátele
- On-line archiv od roku 1995
- a mnoho dalšího...
Byznys podle HN
Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?
Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.
Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.
Přihlásit se k odběru