Češi nakupují vánoční dárky stále častěji na internetu. Od října do 23. prosince zákazníci utratili v e-shopech 45 miliard korun. Nejdůležitější sezona roku pro on-line prodejce tak trhala rekordy. O rok dříve v této době Češi nakoupili za 38 miliard korun, v roce 2016 asi za 32 miliard.

Loňská útrata za dárky tvoří více než třetinu odhadovaného celkového obratu on-line obchodů za celý rok 2018. Asociace pro elektronickou komerci (APEK), která sleduje trh, zatím počítá s celkovými tržbami 133 miliard korun. "Předpokládáme, že v konečných hodnotách dosáhly české internetové obchody ještě větších obratů. Růst bude v řádu maximálně jednotek procent," říká Jan Vetyška, šéf APEK, s tím, že finální čísla asociace zveřejní v nejbližších dnech. Podle odhadů společnosti Shoptet, na jejíž platformách funguje asi 16 tisíc českých on-line obchodů, by celkový obrat e-commerce za rok 2018 měl dosáhnout téměř na 140 miliard korun.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru