Češi nakupují vánoční dárky stále častěji na internetu. Od října do 23. prosince zákazníci utratili v e-shopech 45 miliard korun. Nejdůležitější sezona roku pro on-line prodejce tak trhala rekordy. O rok dříve v této době Češi nakoupili za 38 miliard korun, v roce 2016 asi za 32 miliard.

Loňská útrata za dárky tvoří více než třetinu odhadovaného celkového obratu on-line obchodů za celý rok 2018. Asociace pro elektronickou komerci (APEK), která sleduje trh, zatím počítá s celkovými tržbami 133 miliard korun. "Předpokládáme, že v konečných hodnotách dosáhly české internetové obchody ještě větších obratů. Růst bude v řádu maximálně jednotek procent," říká Jan Vetyška, šéf APEK, s tím, že finální čísla asociace zveřejní v nejbližších dnech. Podle odhadů společnosti Shoptet, na jejíž platformách funguje asi 16 tisíc českých on-line obchodů, by celkový obrat e-commerce za rok 2018 měl dosáhnout téměř na 140 miliard korun.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.