Sociální síť Facebook si zažádala o několik amerických patentů na technologie, které dokážou předpovědět, kam člověk pravděpodobně směřuje. O patenty na algoritmus nazvaný Offline Trajectories a další podobné technologie si firma požádala již v květnu minulého roku, uvádí americký zpravodajský web BuzzFeed News, který nyní zprávu přinesl.

Umělá inteligence budoucí pohyb člověka předpovídá podle dříve zaznamenaných údajů o jeho poloze. Algoritmus odhaduje, kdy člověk na mobilu ztratí připojení k internetu a s předstihem mu dokáže aktualizovat hlavní stránku Facebooku. U člověka, který například v určitý den chodí z posilovny do oblíbené restaurace, v níž je mobilní signál slabý, tak systém vytuší, že má namířeno právě do konkrétního podniku, a na off-line režim se předpřipraví.

Zatím jste si přečetli 20 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru