Před deseti lety si Volkswagen předsevzal, že se stane největší automobilkou světa. Povedlo se mu to jen částečně. Japonskou Toyotu loni už podruhé za sebou překonal, Japonce ale nedokázal pokořit v ziskovosti a plány automobilky na dobytí amerického trhu selhaly. Firma dokázala dosáhnout rekordních 10 milionů prodaných vozů za rok, ale mimo to se potýkala s aférou dieselgate, která ji stála miliardy eur na pokutách, vyrovnáních i změně technologií. A koneckonců vedla ke pošramocení pověsti aut s logem VW, zvláště ve Spojených státech. Aféru dieselgate ale koncern nakonec zvládl. Posledních deset let v koncernu Volkswagen shrnuje časová osa:

 
Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru