Před deseti lety si Volkswagen předsevzal, že se stane největší automobilkou světa. Povedlo se mu to jen částečně. Japonskou Toyotu loni už podruhé za sebou překonal, Japonce ale nedokázal pokořit v ziskovosti a plány automobilky na dobytí amerického trhu selhaly. Firma dokázala dosáhnout rekordních 10 milionů prodaných vozů za rok, ale mimo to se potýkala s aférou dieselgate, která ji stála miliardy eur na pokutách, vyrovnáních i změně technologií. A koneckonců vedla ke pošramocení pověsti aut s logem VW, zvláště ve Spojených státech. Aféru dieselgate ale koncern nakonec zvládl. Posledních deset let v koncernu Volkswagen shrnuje časová osa:

 
Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru