Už několik let se v čase výročí sametové revoluce vracím do malé vinárny, kterou jsem si oblíbil během studentských let. Do Blatničky v Michalské ulici na Starém Městě v centru Prahy mě láká směs nostalgie, chuť na sklenku moravského Müller Thurgau a možnost zjistit, jestli Česko i já stále bohatneme.

Jako student Univerzity Karlovy jsem do tohoto vinného baru, kde se kvůli skromnému počtu barových stoliček víno popíjí hlavně vestoje, chodíval v 80. letech často. Podobně jako mnoho jiných tehdejších i dnešních studentů jsem hledal co nejlepší poměr mezi cenou a výkonem s důrazem na nutnost platit co nejméně. To Blatnička plnila a plní dodnes. Vědí to nejen studenti, ale také důchodci. Obě skupiny sdílí silnou ostražitost vůči zdražování.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru