Mnoho lidí řeší problém, jak se zo­rientovat ve velkém množství účtů za elektřinu, plyn či povinné ručení, které musí pravidelně platit. Často si zapomenou zadat z účtu trvalý příkaz nebo jeho částku navýšit, když příslušná služba podraží, za což jim pak naskakují penále. Mnohdy také zapomínají na konec platnosti svých osobních dokladů, jako jsou občanka či řidičák. Podnikatel Tomáš Medřický přiznává, že také on má s papírováním problémy. "Hledal jsem proto nějakou aplikaci, která by mě na placení účtů upozorňovala. Žádnou takovou jsem ale nenašel, tak jsem vytvořil vlastní," říká Medřický, který po dvouletém vývoji před několika týdny na trh uvedl službu Debito.

Dokumenty ze šanonů v mobilu

Zmíněná mobilní aplikace lidi s předstihem vybízí k placení příslušných měsíčních či čtvrtletních splátek a dokáže je rovnou přesměrovat do jejich účtu v mobilním bankovnictví, v němž za danou službu rovnou zaplatí. "Pokud nechcete zapomenout na zaplacení účtu za telefon, tak si v aplikaci vyberete svého operátora, výši částky, kterou máte uhradit, a měsíční datum její splatnosti," vysvětluje Medřický. Dodává, že do systému lze nahrát či nafotit veškeré dokumenty jako smlouvy, faktury či obchodní podmínky dodavatele a umělá inteligence z nich pak sama vyčte klíčové údaje. Díky tomu lidé nemusí své doklady dlouze vyhledávat v papírových šanonech. "Pokud navíc potřebujete se svým dodavatelem něco řešit, najdete v aplikaci jeho telefonický či e-mailový kontakt nebo mu můžete napsat přes chat," uvádí podnikatel.

Debito rovněž lidem umožňuje sledovat stav jejich financí, aby si hlídali zdravé hospodaření s penězi. V tomto směru není služba na českém trhu jediná − konkurenci má třeba v aplikacích Spendee nebo BudgetBakers. Ty jsou v základní verzi bezplatné, pokud chce ale člověk využívat více jejich funkcí, musí hradit měsíční předplatné.

"Debito je oproti tomu zcela zdarma. Protože však někteří lidé nechtějí své dokumenty ze strachu z jejich zneužití ukládat do on-line aplikace, hodláme jim nabídnout také off-line verzi, u které se už data nebudou ukládat na internet, ale zůstanou pouze v jejich mobilech. Takovou verzi hodláme zpoplatnit," říká Medřický. Oproti zmiňovaným konkurentům se prý jeho firma hodlá soustředit především na upozorňování lidí na včasné placení účtů. "V tomto směru na světě nemáme konkurenci," dodává podnikatel.

Zatím jste si přečetli 50 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru