Těžká váha z Česka vstupuje do analýzy velkých souborů dat, jež bývá spojována především s internetovými společnostmi jako Facebook či Google. Ty sbírají informace o uživatelích například k tomu, aby jim zobrazovaly reklamu na míru. Stále častěji se však velká data snaží využít i tradiční kamenné obchody. Pomáhá jim český start-up datasapiens založený v roce 2015, který získal nové investory.

Jsou jimi mimo jiné bankéř a manažer Luboš Černý, marketingový expert Petr Pištělák, a také Pavel Bouška, český miliardář známý především díky byznysu s prémiovým jídlem pro psy značky Brit nebo Carnilove. Obě strany se dohodly, že detaily finanční transakce nezveřejní.

Datasapiens bylo založeno čtyřmi partnery, kteří mají zkušenosti s rozvojem obchodní sítě Tesco v Evropě. Podnik dosud fungoval s kapitálem vloženým zakladateli. Brzy začal s expanzí do zahraničí. Dnes působí i na Slovensku, v Maďarsku, Srbsku, Nizozemsku, Švýcarsku a Norsku.

Zbývá vám ještě 80 % článku

Co se dočtete dál

  • V placené části se dočtete:
  • Komu už datasapiens pomáhá využívat data o zákaznících.
  • Co je to monetizace a jak se s ní pracuje.
  • Které další firmy na českém trhu big data zpracovávají a pro koho.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se