Nový generální ředitel Komerční pojišťovny Gaël Loaec se musí vypořádat s klesajícím zájmem Čechů o životní pojištění. Služba má chránit zákazníka i jeho rodinu před finančními důsledky vážných úrazů či úmrtí, mezi lidmi má však špatné jméno. Mohou za to zejména smlouvy nabízené řadou finančních poradců, které počítají s vysokou marží pro zprostředkovatele, ale klienti na nich tratí.

"Pro životní pojištění je dnes velmi vypjatá doba. Uvědomujeme si, že špatná pověst je problém. Také proto se chceme více zaměřit na prodej neživotních produktů," říká Loaec, který do vedení představenstva společnosti spadající pod francouzskou skupinu Société Générale usedl v polovině října. Jedná se o první změnu ve vedení Komerční pojišťovny po sedmi letech. 

HN: Váš předchůdce setrval ve vedení Komerční pojišťovny sedm let. S jakými vizemi jste do České republiky přišel a co plánujete změnit?

Nechci zde dělat revoluci. Lidé v Komerční pojišťovně rozumí své práci velmi dobře. Byl bych ale rád, kdyby se více zaměřili na zákaznický servis a rozvinuli prodej přes internet. Myslím si, že v této oblasti jsme trochu pozadu. Jsou zde možnosti, jak zvýšit prodeje našich produktů, zejména v oblasti neživotního pojištění, kde jsme toho zatím moc neudělali.

Gaël Loaec

se postavil do vedení Komerční pojišťovny v polovině října. Jeho úkolem je rozběhnout v Česku on-line prodej pojištění a zlepšit komunikaci se zákazníky. Rodilý Francouz přijel z Maroka, kde od roku 2013 pracoval jako generální ředitel pojišťovny La Marocaine Vie ze skupiny Société Générale. Předtím se podílel na vzniku pojišťovny v Chorvatsku, kde působil šest let. V České republice ještě nikdy nebyl. Prahu si vybral kvůli své zálibě v literárních dílech autorů, jako jsou Franz Kafka, Milan Kundera nebo Václav Havel. Těší se, že jeho děti v Česku poprvé uvidí sníh.

HN: Co konkrétního plánujete?

Musíme naše služby dostat blíž k zákazníkům. Například pojištění majetku lze velmi jednoduše nabízet on-line nebo prostřednictvím brokerů. Podobné je to i u dalších typů neživotního pojištění. To neznamená, že přestaneme nabízet naše produkty tradiční cestou, tedy přes externí partnery a pobočky ze skupiny Société Générale, jako je Moje pyramida nebo Komerční banka. Část našich klientů chce stále dostávat čtvrtletní výpisy poštou nebo zajít na pobočku. Ale mladé lidi tohle nezajímá. Chtějí informace pouze elektronicky.

HN: Váš hlavní byznys je prodej životního pojištění, které nemá v Česku dobrou pověst. V minulosti na něm zprostředkovatelé ve velkém vydělávali, když nabízeli klientům nevýhodné smlouvy. Soudy dokonce některé z nich označily za neplatné. Týkalo se to především investičního životního pojištění, které slibovalo zhodnocení vložených peněz. Když klienti smlouvu vypověděli, o peníze přišli a museli z vlastní kapsy hradit vysoké marže zprostředkovatelům. Od investičního životního pojištění se na trhu upouští, vy ho však v nabídce stále máte. Proč?

S tímto problémem jsem se setkal i v zahraničí. Zprostředkovatelé chtějí vysoké poplatky a požadují od pojišťovny, aby jim je zaplatila s předstihem. Jediný způsob, jak to pojišťovna může udělat, je vyplatit je z hodnoty smlouvy. Pokud tedy klient smlouvu vypoví, sníží se její hodnota o předplacené provize, které dostal makléř. Naše společnost ale tento typ investičního životního pojištění nenabízí. Zprostředkovatelům neplatíme předem, ale za každý rok, kdy je smlouva platná, jim dáme provizi. Takže zákazník nemá žádnou velkou penalizaci, pokud smlouvu vypoví.

Zbývá vám ještě 50 % článku

Co se dočtete dál

  • Mají ještě lidé o investiční životní pojištění zájem?
  • Jak funguje spolupráce se start-upem Mutumutu, který nabízí životní pojištění po internetu a klientům nabízí slevu, pokud žijí zdravě nebo hodně sportují?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se