Svou plochou se řadí pražské Obchodní centrum Letňany mezi největší v České republice. Stavělo se na etapy a jeho poslední část byla dokončena v roce 2006. Jenže po 10 letech si nákupní centra říkají o modernizaci. To letňanské otevřelo "v novém" tento měsíc. Vlastník nemovitosti, společnost CBRE Global Investors, investoval do rozsáhlé rekonstrukce téměř půl miliardy korun.

Kompletní modernizací už před pěti lety prošlo i konkurenční OC Černý Most. To se svou novou vizáží a skladbou obchodů pozicí letňanského centra trochu otřáslo. "Někteří nájemci chtěli od nás nejdříve odejít, ale když se loni začalo pracovat na projektu rekonstrukce, většina z nich si to rozmyslela," popisuje Pavel Klimeš, ředitel Obchodního centra Letňany. "My dnes nejsme schopni uspokojit poptávku nově příchozích nájemců," dodává Klimeš, který si nemůže vynachválit návštěvnost centra v prvních dnech od dokončení rekonstrukce.

Momentálně jsou jeho komerční prostory pronajaté asi z 94 procent, v dubnu bude podle Klimešova odhadu obsazené téměř úplně. V centru skončila a už nebyla obnovena nájemní smlouva značkám Zara, Next či Esprit, přicházejí ale nové.

Veškeré stavební úpravy v OC Letňany probíhaly za provozu. Nejnákladnější bylo vytvoření nového vstupu, probourání patra v jedné části budovy, díky němuž do přízemí proniká denní světlo, kompletní výměna dlažeb a nové, modernější logo centra.

Na Mikuláše je v plánu otevření dětského koutku, který bude provozovat společnost Time Out Plus. "Jsme rodinné centrum. Dětský koutek musíme mít, přestože to je drahá věc," říká Klimeš. Nákladná je už samotná výstavba a vybavení. Navíc vlastníkům neplynou od provozovatelů atrakcí, jakými jsou vedle dětských koutků třeba fitness centra, zdaleka takové příjmy z nájmu jako od obchodníků. V letňanském koutku bude zajištěné hlídání dětí a podle Klimeše v něm otevřou atrakce, které zatím v žádném podobném zařízení v Česku nejsou.

Zbývá vám ještě 70 % článku

Co se dočtete dál

  • Proč restaurace či kavárny v nákupních centrech zabírají stále více místa?
  • Jak obchodní centra v Česku vylepšují jejich majitelé?
  • A co chce českým obchodním centrům nabídnou britská společnost Gravity?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se