Topný olej, kterým jsou poháněny obrovské nákladní lodě, je jednou z nejméně ekologických pohonných hmot, protože produkuje saze, černý uhlík a síru. Námořní doprava má tak stejně velký vliv na znečištění ovzduší jako letectví. K celosvětovým emisím skleníkových plynů přispívá 3 %, což odpovídá 900 milionům tun oxidu uhličitého, které lodní motory vypouštějí do atmosféry.

To by se mělo brzy změnit. Mezinárodní námořní organizace (IMO) před dvěma lety stanovila finální termín, do kterého musí dopravní společnosti obsah oxidu siřičitého v emisích drasticky snížit z 3,5 % na 0,5 %, a to už od roku 2020. Jak toho docílí, nechává IMO na nich. Moc alternativ ale zatím nemají.

Zatím jste si přečetli 20 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru