Na počátku příběhu firmy Stoklasa textilní galanterie byl výlet na trhy do Polska za jedním zlatým knoflíkem. "Zlaté knoflíky u nás nebyly k sehnání. Museli jsme se pro ně vypravit do Polska. Tam jsme našli nejen knoflíky, ale také nitě, vycpávky a další zboží, které na našem trhu v té době chybělo. Zrodil se nápad a z něj firma," popisuje začátky spolumajitelka Alice Stoklasová. Podnikat začala před 28 lety v rodinném domě partnera ve dvou a postupně se rozrůstali a nabírali další zaměstnance.

"Zlom přišel asi před čtyřmi lety, kdy jsme ze 40 zaměstnanců jich najednou měli 110. Bylo to hlavně díky růstu zakázek z e-shopu, který jsme spustili už před jedenácti lety," říká Stoklasová. Právě prodej přes internet už nyní tvoří přes 70 procent obratu firmy. E-shop je v sedmi jazykových mutacích, kromě toho firma provozuje i 13 kamenných prodejen po celém Česku. Polovina tržeb je díky zákazníkům z Česka, druhou polovinu tvoří zahraničí. Výrobky prodává hlavně do okolních zemí, ale třeba i na Island nebo do Japonska. "Loni jsme expandovali na rumunský trh a zažíváme tam poměrně boom," říká Stoklasová. Společnost kromě textilní galanterie prodává i látky, korálky, dekorace a další módní doplňky.

Vodafone Firma roku 2018 Moravskoslezského kraje:

1. Stoklasa textilní galanterie s.r.o. – prodej textilní galanterie (Kravaře u Hlučína)

 

2. Krnovská škrobárna spol. s r.o. – výroba pšeničného škrobu (Krnov)

 

3. BeWooden Company s.r.o. – výroba módních doplňků z přebytečných materiálů (Frýdek-Místek)

Zatímco řada textilních firem na tuzemském trhu se v minulosti potýkala s finančními problémy, nebo dokonce krachem, firma Stoklasa naopak rostla. Celkem už zaměstnává 390 lidí, přičemž většinu tvoří ženy. 

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru