Na rozjezd svého byznysu si musel Josef Průša půjčit peníze od rodičů, dnes přitom jeho firma Prusa Research dodává své 3D tiskárny do celého světa a ročně roste o desítky procent. To jí nyní vyneslo titul nejrychleji rostoucí technologické společnosti střední Evropy. Za poslední čtyři roky se pražský podnik podle žebříčku auditorské společnosti Deloitte rozrostl o více než 17 tisíc procent na loňských 721 milionů korun. Ke 3D tisku se přitom Průša dostal náhodou, když si chtěl vylepšit tlačítka u svého mixážního pultu. Ze samouka a nadšence, který si původně stavěl tiskárny sám pro sebe, se postupem času stal úspěšný byznysmen.
Obor, kterým se Průša zabývá, zažívá v posledních letech velký rozkvět. 3D tiskárny, které jsou pro běžné spotřebitele dostupné v klasických e-shopech, svým uživatelům na požádání během několika desítek minut vymodelují v podstatě cokoliv. 3D tisk je proces, při kterém se na základě počítačového modelu vytvoří fyzický předmět metodou postupného nanášení vrstev plastu či kovu. Firmám umožňuje tato technologie vytvářet složitější tvary součástek nebo reklamní předměty, kutilům zase hračky pro děti nebo třeba modely letadel.
Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:
- Mobilní aplikaci HN
- Web bez reklam
- Odemykání obsahu pro přátele
- On-line archiv od roku 1995
- a mnoho dalšího...
Byznys podle HN
Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?
Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.
Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.
Přihlásit se k odběru