Při prohlídce areálu továrny jihlavského Motorpalu působí jeho šéf Radim Valas jako doma. Očividně zná proces výroby vstřikovacích systémů a čerpadel do nejmenšího detailu. Zaměstnance oslovuje křestním jménem, ptá se na jednotlivé projekty, hrdě ukazuje stroje, které v halách za dva roky přibyly.

Jeho uvolněnost je na místě. Výrobce vstřikovacích systémů pro dieselové motory a produktů přesného strojírenství si "užil" několik těžkých let a vypadá to, že je má za sebou. V roce 2016 firmu získal do té doby minoritní vlastník Grzegorz Hóta, někdejší parťák Pavla Tykače, oddlužil ji a přivedl Valase. Až nyní si může on i jedenáct stovek zaměstnanců oddychnout. Firma získala velký miliardový kontrakt s indickým obrem Ashok Leyland, který jí může zajistit stabilní příjmy až na deset let.

Valas není v otázce záchrany průmyslových podniků nováček. Účastnil se tohoto procesu v Kordárně ve Velké nad Veličkou, pracoval v Tatře či ve firmě Královopolská. Jeho jihlavská mise ale procházkou růžovou zahradou nebyla.

Zbývá vám ještě 80 % článku

Co se dočtete dál

  • V placené části se dočtete:
  • Co zdrželo dodávky Motorpalu do Indie.
  • Jak jsou na tom zakázky Motorpalu do automobilového průmyslu ve srovnání s minulostí.
  • Co plánuje Hóta s jihlavskou firmou dál.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se