Nejvýdělečnější model Škody Auto Superb by se mohl v budoucnu vyrábět v německém Emdenu. Diskuse o přesunu výroby tento týden potvrdil šéf Škody Auto Bernhard Maier. Odboráři to považují za jednu z vůbec největších hrozeb pro firmu. "Jsme připraveni jít se přivázat do Kvasin řetězy, abychom o vůz nepřišli," uvedli odboráři na svém webu. Za udržení Superbu v Česku však podle informací HN nelobbují pouze odbory, ale i celé vedení firmy. Přesun výroby může automobilce původem z Mladé Boleslavi způsobit řadu komplikací, na druhé straně přinese i svá pozitiva. 

Škodovka nevyrábí, kolik je schopna prodat

Škoda Auto je aktuálně na svém vrcholu. Zažívá nejlepší období za 122 let své existence. Loni dodala zákazníkům 1,2 milionu aut, tržby se vyšplhaly na 407 miliard korun a čistý zisk dosáhl výše 31,8 miliardy. Ve všech třech případech šlo o rekord. Letošní rok by navíc mohl být, alespoň co se týče prodejů, ještě silnější.

S čím se automobilka potýká, by se dalo nazvat starostmi z úspěchu. "Škoda nyní jede na samé hranici své kapacity. Vytíženost našich závodů je 119 procent, což je nejvíce v branži. O naše vozy je zájem, v příštím roce bychom mohli prodat o 200 tisíc aut více, než stihneme vyrobit," vysvětluje Maier.

V rámci skupiny Volkswagen, jejíž je Škoda součástí, se aktuálně jedná o tom, jak navýšit výrobu automobilky z Česka. Jednou z cest je výstavba zcela nového výrobního závodu. Bernhard Maier sice již před časem oznámil, že si Škoda Auto novou továrnu postaví. Toto řešení však představuje běh na dlouhou trať. Dosud přitom není jasné ani to, v jaké zemi by se mohlo začít stavět a co by se vyrábělo.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 80 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru