Představitelé hnutí ANO neradi slyší, že jejich kampaň před víkendovými komunálními volbami je několikanásobně dražší, než kolik za ni utrácí konkurence. Předběžné údaje o zaplacených částkách ukazují, jak moc šéfovi hnutí, premiérovi Andreji Babišovi, záleží na zisku co nejvíce zastupitelských křesel v obcích. Hlavně v Praze, kde ANO obhajuje post primátora po dosluhující a kritizované Adrianě Krnáčové.

"Náklady na komunální a senátní kampaň budou přibližně 130 milionů korun. Je to součet s jarní částí kampaně," říká Vladimír Vořechovský z PR týmu ANO. Hnutí tak dává do současných voleb více peněz než do loňských parlamentních. Využívá toho, že finanční stropy pro komunální kampaně neplatí. Když se před dvěma lety zaváděly, politici mezi ně komunální volby nezařadili. Na rozdílech mezi výdaji ANO a ostatních stran se to projevuje.

Druhá nejsilnější parlamentní strana ODS počítá s podstatně nižší sumou než premiérovo hnutí. "Naše výdaje by se měly pohybovat mezi 30 a 40 miliony," uvedla její mluvčí Jana Havelková.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.