Desítky německých měst se chystá zakázat vjezd starších automobilů s naftovými motory. Cílem je zlepšit kvalitu ovzduší. Opatření se dotkne milionů řidičů. Aby nebyli zcela diskvalifikováni z městského provozu, přišla v úterý německá vláda s řešením, jak by se mohli zákazu vyhnout. Starší vozy bude možné dodatečně vybavit novým katalyzátorem využívající takzvanou technologii SCR.
Ta funguje tak, že se před katalyzátor výfukových plynů vstřikuje směs AdBlue. Jedná se o směs močoviny a demineralizované vody. Vozidlo díky ní ve výfukových plynech vypouští převážně vodní páru a dusík. Výměnu by řidiči nemuseli platit. Náklady si má rozdělit stát a samotné automobilky. O tom, jak přesně, se ještě bude jednat.
Vůbec největším dodavatelem AdBlue na světě je podle vlastních slov společnost GreenChem. Původem nizozemská firma je od roku 2009 součástí koncernu Agrofert, který vybudoval současný premiér Andrej Babiš. Agrofert na AdBlue zdaleka nevydělává pouze jako dodavatel.
Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:
- Mobilní aplikaci HN
- Web bez reklam
- Odemykání obsahu pro přátele
- On-line archiv od roku 1995
- a mnoho dalšího...
Byznys podle HN
Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?
Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.
Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.
Přihlásit se k odběru