V posledních letech se i v Česku těší velké popularitě malé batohy Kånken od švédské značky Fjällräven. Původně je značka na trh uvedla v roce 1978 a byly určeny pro malé děti jako školní batohy. Dnes - po čtyřiceti letech - je z nich globální produkt a tahoun tržeb této jinak outdoorové značky zaměřené na stany, krosny, spací pytle a oblečení do přírody.
Fjällräven uvádí, že těchto batohů se dosud celosvětově prodalo přes tři miliony kusů. Více než děti dnes Kånkeny nosí zejména mladá generace lidí mezi 15 a 30 lety. Na některých trzích právě tento batoh přispívá k tržbám lokální pobočky dokonce více než polovinou.
Další úkrok Fjällrävenu do módního světa se odehrál před pár týdny. Šlo o oznámenou spolupráci se švédskou hipsterskou značkou Acne Studios.
Společně vytvořená limitovaná kolekce zaujala v minulých týdnech přední světová média, když o ní jako o výjimečné psaly Vogue, Esquire, Elle, GQ i zahraniční deníky.
Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře
Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.
Byznys podle HN
Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?
Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.
Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.
Přihlásit se k odběru