Automobilová aliance Renault-Nissan-Mitsubishi si vybrala společnost Google ze skupiny Alphabet jako dodavatele operačního systému pro příští generaci infotainmentu, systému spojení informací a zábavy, ve svých vozech. Informoval o tom list The Wall Street Journal. Aliance, která vloni na celém světě prodala 10,6 milionu automobilů a je světovou jedničkou, chce nový systém představit v roce 2021.

Představitelé aliance uvedli, že řada jejich zákazníků se kloní k používání aplikací Googlu spíš než aplikací z dílny automobilek. Vedle map a aplikací Googlu nabídne systém s operačním softwarem Android také hlasem aktivovanou asistentku.

Řada řidičů dnes preferuje mobilní telefony a automobilový průmysl se snaží vyvíjet rozhraní, která jsou stejně spolehlivá a snadno ovladatelná. Podle analytiků je však mnoho z těchto systémů příliš složitých a poruchových.

Společnosti odmítly zveřejnit podrobnosti o svém partnerství. Sdělily, že Google bude mít přístup k datům generovaným aplikacemi v automobilech, ale jen se souhlasem klientů.

Google se snaží do automobilového průmyslu proniknout od roku 2005. Jako první integrovala elektronický atlas Google Earth do navigačních systémů společnost Audi z koncernu Volkswagen. Automobilka Volvo Cars oznámila, že Android bude operačním systémem nové generace infotainmentu.

Obecně se však výrobci automobilů zdráhají se s Googlem příliš svazovat, protože si nejsou jisti, jak se budou vyvíjet jejich obchodní modely a čeho se budou muset vzdát ve prospěch technologické firmy, uvedl analytik IHS Markit Mark Boyadjis. Google se snaží jejich obavy rozptýlit tím, že operační systém Android nabízí k využití zdarma.

IHS Markit odhaduje, že automobily letos využívají systém Android v nějaké míře v 19 procentech infotainmentových systémů instalovaných ve vozidlech na celém světě. Google také nabízí rozhraní Android Auto pro integraci přístrojů s operačním systémem Android do palubní sítě vozidla. Operační systém Android na světě používá přes 80 procent chytrých telefonů.