Automobilová aliance Renault-Nissan-Mitsubishi si vybrala společnost Google ze skupiny Alphabet jako dodavatele operačního systému pro příští generaci infotainmentu, systému spojení informací a zábavy, ve svých vozech. Informoval o tom list The Wall Street Journal. Aliance, která vloni na celém světě prodala 10,6 milionu automobilů a je světovou jedničkou, chce nový systém představit v roce 2021.

Představitelé aliance uvedli, že řada jejich zákazníků se kloní k používání aplikací Googlu spíš než aplikací z dílny automobilek. Vedle map a aplikací Googlu nabídne systém s operačním softwarem Android také hlasem aktivovanou asistentku.

Řada řidičů dnes preferuje mobilní telefony a automobilový průmysl se snaží vyvíjet rozhraní, která jsou stejně spolehlivá a snadno ovladatelná. Podle analytiků je však mnoho z těchto systémů příliš složitých a poruchových.

Společnosti odmítly zveřejnit podrobnosti o svém partnerství. Sdělily, že Google bude mít přístup k datům generovaným aplikacemi v automobilech, ale jen se souhlasem klientů.

Google se snaží do automobilového průmyslu proniknout od roku 2005. Jako první integrovala elektronický atlas Google Earth do navigačních systémů společnost Audi z koncernu Volkswagen. Automobilka Volvo Cars oznámila, že Android bude operačním systémem nové generace infotainmentu.

Obecně se však výrobci automobilů zdráhají se s Googlem příliš svazovat, protože si nejsou jisti, jak se budou vyvíjet jejich obchodní modely a čeho se budou muset vzdát ve prospěch technologické firmy, uvedl analytik IHS Markit Mark Boyadjis. Google se snaží jejich obavy rozptýlit tím, že operační systém Android nabízí k využití zdarma.

IHS Markit odhaduje, že automobily letos využívají systém Android v nějaké míře v 19 procentech infotainmentových systémů instalovaných ve vozidlech na celém světě. Google také nabízí rozhraní Android Auto pro integraci přístrojů s operačním systémem Android do palubní sítě vozidla. Operační systém Android na světě používá přes 80 procent chytrých telefonů.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru