Ztráta železničního dopravce RegioJet se loni meziročně téměř ztrojnásobila. Ze zhruba 13,3 milionu korun v roce 2016 vzrostla v roce 2017 na 35,8 milionu. Vyplývá to z výroční zprávy firmy, na kterou upozornil server E15.cz.

Počet lidí, které vlaky RegioJetu loni přepravily na českých a mezinárodních linkách, stoupl meziročně zhruba o čtvrtinu na 4,67 milionu. K nárůstu podle firmy pomohlo zavedení tří párů spojů mezi Prahou, Brnem a Bratislavou od prosince 2016.

Dopravci loni vzrostly tržby na 1,1 miliardy korun. Zároveň ale v roce 2017 stouply celkové dluhy RegioJetu o více než 300 milionů korun na miliardu. Počet zaměstnanců loni vzrostl oproti roku 2016 o více než stovku na 496. Firma od prosince 2017 provozuje čtyři nové spoje na trase Praha–Brno–Vídeň.

RegioJet vznikl v roce 2009. Od roku 2011 provozuje pravidelnou osobní železniční dopravu na trase Praha–Ostrava–Žilina–Košice a od prosince 2015 na trase Praha–Olomouc–Přerov. Od roku 2012 její sesterská společnost RegioJet se sídlem v Bratislavě provozuje vnitrostátní železniční dopravu na Slovensku.

Dopravce má podle informací na svém webu 127 vozů sestavovaných většinou do devíti souprav. Základ tvoří vozy od rakouských a švýcarských drah, firma si také nechala vyrobit nové vagony od rumunské společnosti Astra. Soupravy RegioJetu táhnou lokomotivy Škody vyrobené na začátku 90. let.

Konkurenční státní České dráhy v loňském roce hospodařily se ziskem 984 milionů korun, meziročně o 102 milionů korun vyšším. Soukromý železniční dopravce Leo Express zatím výsledek za minulý rok nezveřejnil, v roce 2016 skončil ve ztrátě 110 milionů korun.