Teplé letní měsíce jsou pro mnoho lidí synonymem k dovolené a pobytu u moře. Podle cestovních kanceláří však začíná být stále důležitější sezonou také takzvané prodloužené léto, a to období zahrnující září a říjen, někdy i listopad. "Spoustu lidí si delší dovolenou začalo rozdělovat na několik kratších," tvrdí Jan Papež z Asociace cestovních kanceláří ČR. "A jednu z těch kratších dovolených realizují právě jako prodloužení léta," vysvětluje. Podle něj jde o trend zhruba posledních tří let, zákazníci prý poptávají jak klasické letní dovolené v podobě výletů k moři, tak různé poznávací zájezdy.
Růst zájmu eviduje i několik velkých cestovních kanceláří. "Září a říjen jsou rok od roku důležitější pro celkový výsledek letní sezóny," podotýká Stanislav Zíma, marketingový ředitel CK Exim Tours. Nárůst zájmu zákazníků oproti předchozím rokům podle něj činí zhruba 15 procent.
Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:
- Mobilní aplikaci HN
- Web bez reklam
- Odemykání obsahu pro přátele
- On-line archiv od roku 1995
- a mnoho dalšího...
Byznys podle HN
Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?
Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.
Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.
Přihlásit se k odběru