Skupina Home Credit, která podniká v oblasti spotřebitelských úvěrů, dosáhla v období od začátku dubna do konce června zisku po zdanění ve výši 71 milionů eur (přibližně 1,8 miliardy korun). Dosáhla tak zlepšení v porovnání s prvním čtvrtletím, v kterém naopak 31 milionů eur prodělala. Důvodem ztráty v úvodu letošního roku bylo především zpřísnění podmínek a zavedení tvrdší regulace na úvěrovém trhu v Číně.

Home Credit působíci ve střední a východní Evropě (včetně Ruska), Asii a také ve Spojených státech je klíčovou částí skupiny PPF nejbohatšího Čecha Petra Kellnera.

"Těší mne, že se naplnila naše očekávání a po krátkodobém výpadku zisku jsme se ve druhém čtvrtletí vrátili k velmi dobré ziskovosti. Vděčíme za to tomu, že jsme správně zareagovali na regulatorní změny v Číně a zlepšili tam kvalitu úvěrového portfolia," uvedl k výsledkům Jiří Šmejc, výkonný předseda představenstva firmy.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • Jaké jsou změny ve vedení firmy a její další strategie?

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Peníze podle Leoše Rouska

Máte zájem o informace z ekonomiky v širších souvislostech?

Zadejte svou e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr informací, které se během týdne objevily v médiích. Těšit se můžete na komentář událostí od Leoše Rouska, hlavního analytika Hospodářských novin.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru