Státy už mnoho let obvykle regulují odvětví ekonomiky, ve kterých podnikají infrastrukturní firmy.

Podle analytika ČSOB Asset Management Miroslava Adamkoviče je to výhoda, protože investory až na výjimky nic nepřekvapí. "U odvětví, na která se regulátoři zaměřili teprve nedávno, mohou šoky přijít častěji," řekl.

HN: Co si investoři mohou představit pod pojmem infrastruktura? Jaké firmy či sektory pod tento pojem patří?

Slovo infrastruktura podle slovníku pochází z francouzštiny a znamená "pod budovou". Patří sem jakékoliv sítě potřebné pro fungování budovy, města či společnosti. Tedy třeba dodávky vody, energií, přeprava ropy a plynu, silnice či železnice nebo datové služby, včetně internetového připojení.

HN: Pokud se střadatel rozhodne investovat do infrastrukturních firem či investičních fondů, jaký tady čte investiční či růstový příběh?

Nepojímal bych to jako růstový příběh, protože infrastruktura jsou primárně služby, které využíváme, ať už se ekonomice daří nebo ne. Moderní města a budovy nemohou fungovat bez vody, elektřiny nebo internetového připojení. Takže jedním z důvodů, proč investovat do infrastrukturních firem, je chuť vlastnit něco, co není tolik cyklické. A mnoho firem v infrastruktuře má štědrou dividendovou politiku, jelikož mají stabilní zisky.

Zbývá vám ještě 80 % článku

Co se dočtete dál

  • V placené části se dozvíte:
  • Proč by infrastrukturální investice měly v menší míře být v každém portfoliu.
  • Z jakých příčin nejsou investiční fondy se zaměřením jen na dopravní infrastrukturu.
  • Jaký je investiční horizont při investování do infrastrukturních podílových fondů.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se