Na světě je pouze šest států, ve kterých Google nedrží monopol na internetové vyhledávání. Jde o Rusko, Bělorusko, Japonsko, Jižní Koreu, Čínu a Česko. Americká firma spustila českou verzi svého vyhledávače už v roce 2006. Za tu dobu se jí ale na rozdíl od většiny jiných trhů nepodařilo porazit domácího konkurenta Seznam.cz.

Patrick Zandl, podnikatel a IT publicista, vysvětluje, proč se tuzemskému vyhledávači daří náporu silnějšího zahraničního konkurenta bránit a přitom stále růst na tržbách i zisku. Podle Zandla Seznam.cz nikdy neudělal větší chybu, která by jeho byznys poškodila. Jeho úspěch prý navíc nezávisí ani na tom, že by mu Češi jako konzervativní patrioti dávali před americkým protivníkem přednost.

"Já sám jsem vyhledávání na Seznamu snad nikdy nepoužil. Na druhou stranu ale využívám plno jiných jeho služeb, které jsou velmi kvalitní," říká Zandl, bývalý šéfredaktor odborného IT webu Lupa.cz, který mluví také o Googlu, jenž v úterý slaví 20 let od svého vzniku.

Google za dvacet let své existence vyrostl v globální firmu. Jak se mu podařilo velmi záhy po svém vzniku celosvětově uspět se svým vyhledávačem?

Já bych Google přirovnal k evropské medicíně. Ta se po celém světě prosadila prostě proto, že fungovala. To samé platí i pro Google, jehož vyhledávač byl zkrátka velmi jednoduchý a přitom funkční.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 90 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru