Někdy stačí jeden pohled a hned tušíte zradu. Bad North je na první pohled dětská hra s půvabnou grafikou, jednoduchou a pohádkově stylizovanou. Postavičky severských hrdinů v ní ale bez hnutí brvou prolévají krev temných vikingských nájezdníků, kteří se vynořují na lodích z husté mlhy kolem vlnami omílaných břehů. Nájezdníků je přitom stále více, jsou silnější a neberou zajatce.

Není vyhráno ani když poslední dobyvatel vykrvácí na břehu ostrova. Každá ztráta jednotek na straně hráče znamená téměř jistou smrt v následujících bitvách. Jednou padlí hrdinové už nevstanou a vycvičit nové vojáky dá práci a vyžaduje čas, kterého není nazbyt. A tak to má být.

Bad North je v jádru taktická hra, která připomíná kámen, nůžky, papír, ale zároveň díky trojrozměrnému prostředí nabízí mnohem rozmanitější zábavu.

Co na tom, že hráč i jeho počítačem ovládaní protivníci mají k dispozici jen několik typů jednotek s jasně danými slabými a silnými stránkami, které se vzájemně doplňují.

Tři základní typy jednotek, které hráč ovládá, je možné dál rozvíjet – z obyčejných vojáků se mohou stát elitní lučištníci, kteří trefí oko vikinga ještě než přistanou na břehu. Mohou z nich být kopiníci, kteří vytvoří lidskou hráz silnější, než je ta ve filmu 300: Bitva u Thermopyl. Bitvy ale často rozhodnou semknutí bojovníci se štíty, kteří se před šípy kryjí podobně jako římská legionářská želva.

Ve chvíli, kdy přidáte speciální předměty, náhodně generované ostrůvky plné průsmyků, kopců a soutěsek, dostanete krásné pískoviště, do kterého se snadno vsáknou hektolitry "roztomilé" virtuální krve.

A zatímco spousta strategických her nové zájemce o žánr odradí složitými menu a přemírou informací a čísel, Bad North odstranil všechny zbytečnosti a nechal hráčům v podstatě jen jedinou možnost, jak výsledky bitev ovlivňovat – správným umístěním a pohybem jednotek podle toho, odkud se zrovna klubou další nájezdníci.

V jednoduchosti je krása a v tomto případě to platí na sto procent – není těžké přijít na to, že kopiníci udrží nájezdníky s mečem na místě, zatímco na ně z kopce posílají lučištníci oblaky šípů. Pochopí to i malé dítě. Zároveň ale stejná hra donutí i ostřílené hráče strategických her zapojit v pozdějších úrovních do práce všechny své mozkové buňky.

Vlastně jsou ve hře ještě dva strategické prvky, kromě řízení pohybu jednotek a jejich případného schování do "domečku", aby se vyléčily, hráč může také volit, které jednotce umožní vylepšit své vybavení či výcvik a zároveň má možnost vybrat si, o který ostrov z několika možných bude bojovat.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Týden s technologiemi Otakara Schöna

Události posledního týdne ve světě technologií podle Otakara Schöna

Editor rubriky Tech Otakar Schön pro Vás vybírá nejzajímavější nebo nejzásadnější události ze světa technologií, které se odehrály v uplynulém týdnu. Každý pátek v podvečer najdete ve své mailové schránce.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru