Čínský koncern Huawei letos hodlá prodat přes 200 milionů chytrých telefonů, meziročně o 31 procent více. Firma, která ve druhém kvartálu předstihla americkou společnost Apple na pozici globální dvojky v prodeji smartphonů, v pátek rovněž dodala, že by mohla v závěrečném čtvrtletí příštího roku vystřídat jihokorejský Samsung a stát se světovou jedničkou.

"Otázkou není, zda budeme příští rok dvojkou; ve čtvrtém čtvrtletí příštího roku bychom mohli být jedničkou," řekl agentuře Reuters šéf divize pro spotřební elektroniku Richard Yu.

V letošním prvním pololetí Huawei prodal více než 95 milionů smartphonů. Loni jich firma prodala 153 milionů, pouze o deset procent více ve srovnání s rokem 2016. V roce 2016 činil meziroční růst ještě 29 procent.

Zpomalení na čínském největším světovém trhu smartphonů nyní podle agentury Reuters polevuje. Huawei podle analytiků nad konkurencí vítězí díky tomu, že své telefony vybavuje více funkcemi.

Související

Firmě se v období od dubna do června podařilo podle údajů analytické společnosti IDC a IHS Markit poprvé předstihnout v prodejích Apple. Prodala 54,2 milionu smartphonů, zatímco Apple jen 41,3 milionu. Získala více než 15procentní podíl na světovém trhu, částečně díky domácímu prodeji. Apple se musel spokojit pouze s 12 procenty.

Čínský trh zůstává pro Huawei klíčový, protože ve Spojených státech, Austrálii a dalších zemích čelí obviněním, že by mohla napomáhat pekingské vládě ve sledování lidí. Společnost, která byla prakticky vyšachována z amerického trhu, ale taková nařčení odmítá s poukazem na to, že je soukromou firmou a nepodléhá kontrole čínské vlády.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru