Obliba alternativních investic v posledních letech výrazně roste − podle toho, jak investoři hledají vzhledem k nízkým výnosům klasických finančních nástrojů investice s vyšším možným zhodnocením. Jednu z oblastí, kam uložit peníze se zajímavým výnosem, nabízí investiční víno.

Ostatně podle společnosti Knight Frank, která každoročně sestavuje takzvaný luxury index podle koše deseti "luxusních statků", patří víno mezi nejlepší alternativní investice.

V loňském roce zhodnotilo podle indexu průměrně o 11 procent, lepší byly pouze investice do umění s 21 procenty. Celý koš alternativních investic si připsal za rok 2017 výnos sedm procent.

Za posledních deset let pak víno zhodnotilo o 192 procent, lépe si vedly jen investice do klasických a sportovních aut s 334 procenty.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru