Akcionáři zábavního gigantu Disney schválili převzetí mediální společnosti 21st Century Fox za více než 71 miliard dolarů. Uskuteční se tak jedna z největších akvizic v mediálním prostředí v historii. Disney získá seriály jako Simpsonovi či Homeland. Už nyní přitom vlastní Marvel, Lucasfilm nebo Pixar.

V červnu transakci povolil i americký antimonopolní úřad. Podmínkou ovšem je, že se Disney musí zbavit 22 lokálních sportovních kanálů.

V mediálním přetahování tak Disney porazil svého velkého konkurenta Comcast, který se o koupi Foxu také zajímal, ale minulý týden od tohoto plánu ustoupil. Comcast byl za Fox ochoten nabídnout "jen" 65 miliard dolarů, tím ovšem donutil Disney zvýšit svoji původní nabídku o téměř 20 miliard dolarů.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru