Společnost Agrofert, spadající do svěřenského fondu premiéra Andreje Babiše, by měla podle informací HN koupit od německých vlastníků tuzemskou část vydavatelství Bauer Media. Transakce se má dotáhnout v následujících týdnech, cena by se mohla pohybovat až kolem jedné miliardy korun. Vydavatelství Bauer Media na českém trhu prodalo v loňském roce téměř padesát milionů výtisků zejména lifestylových magazínů. Na českém trhu vydává například tituly Bazaar, Cosmopolitan, Esquire, Chvilka pro tebe, Pestrý svět, Tina, TV Max a Televize nebo Žena a život.

Posledním zahraničně vlastněným vydavatelstvím na českém trhu by tak zůstalo vydavatelství Burda Praha.

Podle mediálního experta Jaromíra Volka z Katedry mediálních studií a žurnalistiky Masarykovy univerzity v Brně tím mediální divize Agrofertu zaplní mezery ve svém portfoliu a nabízí se využití dalších synergií.

Proč Agrofert Bauer Media nyní kupuje?

Těch důvodů bychom mohli vyjmenovat více, ale klíčové vycházejí z toho, že mediální divize Agrofertu má dvě významné mezery ve svém portfoliu. Vedle celoplošné televize je to segment volnočasových a takzvaných společenských časopisů. Mezi tištěnými tituly jsou to právě tyto, které nejlépe odolávají propadu čtenosti tištěných médií s nejkratší periodicitou. Jen v tištěném segmentu oslovují tituly Bauer Media více než pět milionů čtenářů. Portfolio Bauer Media má samozřejmě i zavedené tituly na webu. Agrofert touto akvizicí získává nejen ziskový segment, ale současně se mu nabízí využití synergie s již vlastněnými tituly, a tím pádem i silnější inzertní pozice, rozšiřuje své mediální portfolio, respektive činí ho pestřejším a stabilizuje celou skupinu. Samozřejmě je třeba vnímat celý prodej i v kontextu celého domácího mediálního trhu, respektive konkurence, která na něm panuje. Agrofert danou akvizicí částečně tlumí dominanci Křetínského CMC v daném segmentu.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru