Společnost Agrofert, spadající do svěřenského fondu premiéra Andreje Babiše, by měla podle informací HN koupit od německých vlastníků tuzemskou část vydavatelství Bauer Media. Transakce se má dotáhnout v následujících týdnech, cena by se mohla pohybovat až kolem jedné miliardy korun. Vydavatelství Bauer Media na českém trhu prodalo v loňském roce téměř padesát milionů výtisků zejména lifestylových magazínů. Na českém trhu vydává například tituly Bazaar, Cosmopolitan, Esquire, Chvilka pro tebe, Pestrý svět, Tina, TV Max a Televize nebo Žena a život.

Posledním zahraničně vlastněným vydavatelstvím na českém trhu by tak zůstalo vydavatelství Burda Praha.

Podle mediálního experta Jaromíra Volka z Katedry mediálních studií a žurnalistiky Masarykovy univerzity v Brně tím mediální divize Agrofertu zaplní mezery ve svém portfoliu a nabízí se využití dalších synergií.

Proč Agrofert Bauer Media nyní kupuje?

Těch důvodů bychom mohli vyjmenovat více, ale klíčové vycházejí z toho, že mediální divize Agrofertu má dvě významné mezery ve svém portfoliu. Vedle celoplošné televize je to segment volnočasových a takzvaných společenských časopisů. Mezi tištěnými tituly jsou to právě tyto, které nejlépe odolávají propadu čtenosti tištěných médií s nejkratší periodicitou. Jen v tištěném segmentu oslovují tituly Bauer Media více než pět milionů čtenářů. Portfolio Bauer Media má samozřejmě i zavedené tituly na webu. Agrofert touto akvizicí získává nejen ziskový segment, ale současně se mu nabízí využití synergie s již vlastněnými tituly, a tím pádem i silnější inzertní pozice, rozšiřuje své mediální portfolio, respektive činí ho pestřejším a stabilizuje celou skupinu. Samozřejmě je třeba vnímat celý prodej i v kontextu celého domácího mediálního trhu, respektive konkurence, která na něm panuje. Agrofert danou akvizicí částečně tlumí dominanci Křetínského CMC v daném segmentu.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 50 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru