Pavel Nedvěd udělal v létě roku 2006 zřejmě nejlepší rozhodnutí ve své kariéře. Po skandálu zvaném Calciopoli byl jeho Juventus "hozen" do druhé italské ligy. Kluboví bossové měli ovlivňovat nasazování rozhodčích pro své zápasy v sérii A. Trest znamenal také ztrátu kreditu od řady hráčů, fanoušků, sponzorů. Na rozdíl od Liliana Thurama, Fabia Cannavara nebo Zlatana Ibrahimoviče ale Grande Paolo v Turíně zůstal, vykopal s ním postup z druhé ligy zpět do nejvyšší soutěže a utvrdil tím tak i osobní přátelství s rodinou Agnelliových, majitelů klubu.

I díky tomu je dnes Nedvěd už ne jako hráč, ale jako manažer v roli viceprezidenta klubu. A Stará dáma, jak se klubu přezdívá, znovu dominuje fotbalu na Apeninském poloostrově, když získala posledních sedm mistrovských titulů.

Z klubu se navíc po facce před dvanácti lety postupně stala obdivuhodně fungující firma. Stručně shrnuto: Stadion postavený v roce 2011 ve vlastnictví klubu (první takový v Itálii) s přilehlým tréninkovým centrem, návštěvnost domácích utkání blízká stům procentům naplnění kapacity, sponzoři jako Allianz, Samsung, Philips a další, mládežnické akademie ve více než 40 zemích světa, přes 40 milionů prodaných dresů ročně. Podle posledních auditovaných výsledků za sezonu 2016/2017 klub utržil celkem 563 milionů eur a vydělal 42 milionů eur. Podle srovnání poradenské společnosti Deloitte byl desátým nejbohatším klubem světa. Na rozdíl od jiných klubů ale Juve dlouhodobě snižuje své zadlužení.

Teď s Cristianem Ronaldem v černobílém dresu, kterého čeká velkolepé představení v klubu po lékařské prohlídce v pondělí, bude zřejmě ještě lépe.

Ronaldo byl drahý: 105 milionů eur dostane ve dvou splátkách jeho dosavadní zaměstnavatel Real Madrid. A sám hvězdný fotbalista má pobírat 30 milionů eur ročně minimálně po další čtyři roky, na které s klubem minulý týden uzavřel kontrakt.

Byl dokonce tak drahý, že to až pobouřilo zaměstnance automobilky Fiat. Jejími akcionáři v koncernu Fiat Chrysler Automobiles (FCA) jsou jako v Juventusu přes společnost Exor právě Agnelliové. Takže zatímco na stadionu se bude slavit prý i ohňostrojem, v továrně v Melfi, kde se vyrábí modely Fiat 500X a Jeep Renegade, je tamními odbory Unione Sindacale di Base naplánována stávka.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru