Blížící se přechod na nový formát pozemního televizního vysílání, který bude vyžadovat nové přijímače a přelaďování antén u 2,5 milionu českých domácností, spustil marketingový souboj mezi konkurenčními stranami televizního byznysu.

Firmy jako Skylink nebo O2, které nabízejí televizi přes satelit nebo internet, chtějí změnu využít a získat nové zákazníky z řad těch, kteří televizi přijímají zdarma klasickou anténou. Takových domácností je nyní v Česku asi 55 procent.

Takzvaná druhá digitalizace pozemní televize, označovaná jako DVB-T2, bude dokončena ke konci roku 2020. Nepříjemnosti spojené s přechodem ale mohou některé přimět odejít například k satelitům nebo kabelové televizi, jako se to stalo před deseti lety při ukončení analogového vysílání.

DVB-T2

◼ Přechod na nový formát digitální pozemní televize (DVB-T2) v celé Evropě souvisí s uvolněním části frekvencí pro rychlý mobilní internet. Od listopadu 2019 se stávající systém bude postupně vypínat a sloužit budou přechodové sítě. Do zimy 2020 by všichni uživatelé měli být už na novém formátu vysílání.

◼ Pozemní příjem využívá v Česku asi 55 procent domácností. Ostatních systémů se změny nedotknou. 22 procent domácností má satelit a 18,6 kabelovou televizi. Roste ale příjem přes internet, takzvanou IPTV má 6,2 procenta domácností.

"V naší marketingové komunikaci říkáme, že kdo si pořídí naši internetovou televizi O2 TV, nemusí nic řešit v souvislosti s přechodem na nový systém pozemního vysílání. Navíc naši zákazníci získají řadu výhod − velké množství kanálů včetně exkluzivního sportu, zpětné zhlédnutí nebo sledování televize na více zařízeních," říká mluvčí O2 Lucie Jungmannová.

Šanci získat nové zákazníky vidí i Skylink, největší provozovatel satelitní televize v Česku, vlastněný lucemburskou skupinou M7 Group. "Konec pozemního vysílání DVB-T představuje pro uživatele pozemní platformy příležitost přejít na jinou, vyspělejší technologii televizního příjmu," říká Jaromír Glisník, člen představenstva M7 zodpovědný za služby Skylinku v tuzemsku.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.

Peníze podle Leoše Rouska

Máte zájem o informace z ekonomiky v širších souvislostech?

Zadejte svou e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr informací, které se během týdne objevily v médiích. Těšit se můžete na komentář událostí od Leoše Rouska, hlavního analytika Hospodářských novin.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru