ČSOB, bance, která v Česku spravuje největší objem peněz, nefunguje internetové bankovnictví. Výpadek služeb se týká jak samotné ČSOB, tak její značky Poštovní spořitelna. Klienti společnosti mají problémy se službami už od pondělního dopoledne. Platby však mohou posílat přes mobilní aplikaci Smartbanking, která funguje.

Redakci upozornili na problémy banky čtenáři. "Dnes po obědě jsem se nedostal na internetové bankovnictví Poštovní spořitelny na PC. Nyní po stisku tlačítka "přihlásit se" se rovnou zobrazí informace o nedostupnosti stránek," uvedl jeden z nich Aleš Müller.

Mluvčí ČSOB potíže potvrdil. "Omlouvám se za dočasnou nedostupnost internetového bankovnictví. Analyzujeme veškeré procesy a zjišťujeme příčiny výpadku, který nastal dopoledne," uvedl mluvčí ČSOB Patrik Madle. 

Ačkoliv banka zatím neví, kdy systém opraví, její klienti mohou své platby zadávat přes mobil. "Mobilní aplikace Smartbanking je plně funkční," dodal mluvčí.

Internetové bankovnictví využívá 1 626 000 klientů banky (klienti ČSOB i Poštovní spořitelny dohromady). 

Výpadek služeb postihuje čas od času téměř všechny bankovní domy. ČSOB řešila naposledy podobné problémy loni v prosinci, kdy jí vypadly právě mobilní služby. Ve stejném měsíci se nemohla ke svému účtu dostat ani část klientů Komerční banky.