Zisk obchodního řetězce Albert v Česku loni stoupl na 170 milionů korun z 3,8 milionu o rok dříve. Tržby zůstaly na úrovni 49,7 miliardy korun. Vyplývá to z výroční zprávy společnosti Ahold, která prodejny Albert provozuje.

Firma loni investovala více než miliardu korun do přestavby a renovace 70 supermarketů. "Na Chodově jsme pak otevřeli nový koncept hypermarketu. Jeho kompletní přestavba trvala rekordních 16 dní a hypermarket představuje novinky, které se postupně objevují i v dalších obchodech po celé republice," uvedl mluvčí Jiří Mareček.

Albert zvýšil během posledních 12 měsíců mzdy zaměstnancům v obchodech v průměru o 32,5 procenta. "Investice do mzdových prostředků jen pro tento rok si vyžádá dodatečné náklady více než půl miliardy korun," dodal Mareček.

Ahold, který je po Kauflandu dvojkou na trhu potravinářských řetězců, vstoupil na český trh v roce 1990. V tuzemsku má přes 330 hypermarketů a supermarketů značky Albert a zaměstnává zhruba 17 tisíc lidí na různé typy pracovních úvazků. Společnost je součástí nadnárodní korporace Ahold Delhaize, která sídlí v nizozemském Zaandamu.

Mezi největší potravinářské řetězce patří v Česku dále Tesco, Lidl či Penny Market. Tržby Kauflandu klesly ve finančním roce 2016/2017 o dvě procenta na 57 miliard korun. Zisk před zdaněním se snížil o pět procent na 1,97 miliardy korun.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru