Zakladatelé mladých technologických firem mívají podobné sny: udělat ze svého start-upu během několika let globálně úspěšného velikána tak, jako se to povedlo Facebooku či Googlu. Obě zmiňované společnosti přitom na trh nepřišly se zcela originálními nápady. Facebook navázal na průkopnický byznys sociálních sítí, jako byly MySpace či Friendster. Google zase zdokonalil model vyhledávání webových stránek, v němž navazoval na dnes už téměř zapomenuté Yahoo!.

Podle investičního manažera Martina Kešnera ze startupového fondu J&T Ventures, který rovněž organizuje startupovou soutěž Nápad roku, to potvrzuje, že přílišná originalita se mladým technologických firmám spíše nevyplácí. "Vyplývá to i z průzkumů. Americký akcelerátor Idealab pět let sledoval 500 projektů a zkoumal důvody jejich úspěchu. Dvě pětiny z nich realizovaly obyčejný nápad neobyčejným způsobem. Jen pětina přitom uspěla se zcela originálním projektem," uvádí Kešner, podle něhož jsou takové výsledky zcela pochopitelné.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • Proč zákazníci nestojí o průkopnické projekty a dávají přednost něčemu více známému.
  • Proč by neměl podnikatel zakládat start-up pouze s vidinou zbohatnutí.
  • Jaké největší chyby se dopouští české start-upy.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Peníze podle Leoše Rouska

Máte zájem o informace z ekonomiky v širších souvislostech?

Zadejte svou e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr informací, které se během týdne objevily v médiích. Těšit se můžete na komentář událostí od Leoše Rouska, hlavního analytika Hospodářských novin.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru