Zakladatelé mladých technologických firem mívají podobné sny: udělat ze svého start-upu během několika let globálně úspěšného velikána tak, jako se to povedlo Facebooku či Googlu. Obě zmiňované společnosti přitom na trh nepřišly se zcela originálními nápady. Facebook navázal na průkopnický byznys sociálních sítí, jako byly MySpace či Friendster. Google zase zdokonalil model vyhledávání webových stránek, v němž navazoval na dnes už téměř zapomenuté Yahoo!.

Podle investičního manažera Martina Kešnera ze startupového fondu J&T Ventures, který rovněž organizuje startupovou soutěž Nápad roku, to potvrzuje, že přílišná originalita se mladým technologických firmám spíše nevyplácí. "Vyplývá to i z průzkumů. Americký akcelerátor Idealab pět let sledoval 500 projektů a zkoumal důvody jejich úspěchu. Dvě pětiny z nich realizovaly obyčejný nápad neobyčejným způsobem. Jen pětina přitom uspěla se zcela originálním projektem," uvádí Kešner, podle něhož jsou takové výsledky zcela pochopitelné.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 80 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru