V poslední době poměrně strnulý svět velkého tenisu zažívá v těchto dnech nebývalé pohyby. Zadriblovat s míčkem, srovnat si trenýrky, shrnout vlasy za levé ucho, přejet nos, vlasy za levé ucho - tento několik vteřin trvající rituál před každým servisem spojený s Rafaelem Nadalem je minulostí. A byť to dřív bylo nepředstavitelné, Nadal to při nedávném French Open v podstatě eliminoval. 

A minulostí je, zdá se, i další ikonická věc spojená s druhou žijící tenisovou legendou. Roger Federer zřejmě odchází od Nike a jeho novým sponzorem se stane japonská značka volnočasového oblečení Uniqlo.

Federer je s Nike spojen pomyslnou pupeční šňůrou. Nikdy neměl jiného sponzora oblečení, na kurtu po čas své profesionální kariéry neměl jiné boty, jiné tričko, jinou čelenku než od výrobce s fajfkou ve znaku. Poslední roky za to od Nike inkasoval deset milionů dolarů ročně.

Aktuální desetiletý kontrakt ale vyprší teď před blížícím se Wimbledonem a podle různých zpráv od tenisových insiderů, které se objevily v italských nebo francouzských médiích, k jeho dalšímu prodloužení nedojde.

Nike pak u "Fedexe" nahradí Uniqlo. Nový kontrakt podle informací webu sportsenators.it počítá s odměnou až 30 milionů dolarů rozprostřených do dalších deseti let i v případě - což je dost pravděpodobné –, že momentálně šestatřicetiletý Švýcar ještě před tím svou aktivní hráčskou kariéru ukončí.

Sponzoringové kontrakty i v letech sportovní penze jsou jistý trend, například Nike a nejslavnější basketbalista současnosti LeBron James uzavřeli dokonce doživotní smlouvu.

Uniqlo spolupracovalo donedávna s další tenisovou hvězdou Novakem Djokovičem, ten ale loni odešel k Lacoste, a japonská firma tak zůstala bez ambasadora podobné velikosti.

Jak média upozorňují, Federer bude muset nějakým způsobem vyřešit to, v jaké obuvi bude nastupovat. Uniqlo sportovní boty nevyrábí. Djokovič, když nosil Uniqlo, obouval boty značky Asics.

Otazník také visí nad osudem značky RF, která je osobitým brandem Federera pod Nike po vzoru Air Jordan. U Nike naopak dál zůstává jako tvář značky vítěz letošního a předešlých deseti ročníků French Open, Rafael Nadal.

Související