Fakt, že technologické firmy si předcházejí zaměstnance tak, že je skoro na rukou nosí, je známý. Ovšem v nadnárodní vývojářské společnosti Honeywell mají přeci jen hodně výjimečné zaměstnanecké benefity i na poměry jiných IT firem.

Koho by nelákalo si za firemní peníze pořídit letecký průkaz a shlížet na zem z oblak? A které dítě by se nechtělo stát na pár týdnů kosmonautem a projít výcvikem ve vesmírném středisku přímo v Americe? To všechno a ještě hodně dalších věcí nabízí svým lidem společnost Honeywell.

A jak říká personální ředitelka společnosti Markéta Dovrtělová, zaměstnanci tyto netradiční benefity hodně oceňují. "Třeba vesmírným programem už prošlo přes šedesát dětí českých zaměstnanců," říká.

Byla jste jedna z posledních přednášejícícch na HR Meetingu časopisu Moderní řízení a tak jste slyšela všechny předchozí řečníky. Je něco, co vás inspirovalo a co byste ráda přenesla i k vám do firmy?

Všemi prezentacemi se jako červená linie táhl nový zajímavý trend: zapojit zaměstnance co nejvíc do rozhodování o chodu firmy. Od transparentnosti ve zveřejňování dat či platů – což samozřejmě v tak velkých globálních firmách, jako jsme my, není možné - až k většímu naslouchání a zapojování lidí na nejrůznějších pozicích, nejen na těch nejvyšších, do rozhodovacích procesů. Tak o to se budeme určitě snažit i u nás. Zaujala mne taky přednáška o prediktivní analytice. Tedy o využívání dat o zaměstnancích v předvídání toho, u koho hrozí, že chce firmu opustit. Na konferenci padlo, že to zatím využívá jen málo firem, takže mne těší, že naše společnost HR prediktivní analytiku má k dispozici a pracujeme s ní.

Honeywell

◼ Nadnárodní vývojářská společnost, která má několik divizí.

◼ Vyvíjí softwarová řešení a aplikace zkvalitňující práci pilotů, zvyšující bezpečnost letového provozu a komfort pasažérů.

◼ Má divizi pro nadšence turbodmychadel, které se u nás vyvíjí a testují. Mezi ně patří i slavné prototypy závodních speciálů Formule 1.

◼ Další důležitou divizí je domácnost a budovy – ta se zabývá vývojem produktů, které zlepšují komfort, bezpečnost domovů a přispívají k šetrnějšímu přístupu k životnímu prostředí.

◼ Vyvíjí produkty zabývající se bezpečím a ochranou lidí pracujících v rizikových podmínkách.

Díky tomu asi víte, jak velkou míru loajality k firmě pak chovají zaměstnanci, kteří využili ty nejaktraktivnější benefity jako je pilotní průkaz či vesmírný program. Předpokládám, že nikdo z nich asi neodešel?

Přesná čísla neznám. Je pravda, že divize letectví představuje největší počet našich zaměstnanců a zrovna tady pracují opravdoví fandové do létání. Když se jich zeptáte, tak oni často řeknou: já už létám od patnácti… Právě jeden z takových fandů organizuje celý benefitní letecký program pro kolegy. Ti, co mají zájem, tak těm umožníme pilotní průkaz získat. A není to jednoduché, protože jen teoretická část trvá skoro rok. Přesto je to jeden z našich nejoblíbenějších benefitů. Jde o to,že i ti, co nedokončí celý výcvik a nezískají pilotní průkaz v druhé praktické části, tak i pro ně je to velký přínos, protože jde často o vývojáře, kteří pracují na vývoji nových softwarových systémů pro letadla a musí znát, jak se letadlo chová.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru