Jedním z hlavních plánů vizionáře Elona Muska při vstupu do autoprůmyslu bylo, že chtěl urychlit přechod od spalovacích motorů k elektrickým vozům nejméně o dekádu a svým příkladem inspirovat ostatní. Chtěl dokázat, že to jde nejen technologicky, ale i produkčně a vyplatí se to i ekonomicky. Po mnoha letech dospěl do bodu, že se mu vlastní vize může vymstít.

Důvod je prostý. Ostatní světové automobilky do vývoje elektrických vozů investovaly také, když viděly rostoucí poptávku a formující se nový trh za Teslou, stejně jako strmě rostoucí tržní kapitalizaci nové automobilky. Jen pro srovnání − Tesla se za 15 let existence dostala na hodnotu 52 miliard dolarů, zatímco třeba Ford, který je na trhu 115 let, má hodnotu "jen" 44 miliard dolarů. Úsilí přejít na čistší zdroje energie u mnoha značek pochopitelně ještě značně zesílilo po vypuknutí aféry Dieselgate. Už letos řada z nich představí svá nová elektroauta − půjde například o Jaguar I-Pacecrossover nebo Audi e-tron, dále Mercedes EQ C nebo BMW iX3. Na rozdíl od Tesly zavedené automobilky nemají problémy se spouštěním nových modelů, nehledě na jejich úspory vyplývající z masové výroby a skutečnost, že tyto oblasti mohou dotovat z jiných, profitabilních částí svého byznysu.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru