Čínský výrobce chytrých telefonů a dalších přístrojů Xiaomi požádal o vstup na hongkongskou akciovou burzu. Primární nabídka akcií společnosti by mohla být největším vstupem technologické firmy z Číny na burzu za téměř čtyři roky, napsala agentura Reuters.

Žádost o vstup na burzu zatím neuvádí žádné finanční detaily. List South China Morning Post s odvoláním na nejmenované bankovní zdroje uvedl, že Xiaomi plánuje získat až deset miliard dolarů (213,6 miliardy korun), což by ohodnotilo firmu na 100 miliard dolarů. Primární nabídka Xiaomi by tak byla největší od nabídky akcií čínského internetového prodejce Alibaba v roce 2014 za 21,8 miliardy dolarů na burze v New Yorku. S akciemi Xiaomi by se mohlo začít obchodovat koncem června.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru